כלל ראשון לבית בטוח

הורים רבים טוענים "לי זה לא יקרה" ולא מקפידים מספיק על כללי זהירות לבית בטוח. שליש מתאונות הילדים הקטלניות מתרחשות בבית.  בימים אלה, שכולנו נשארים בבית, חשוב לשמור על מספר כללים חשובים, לשמירה על בטיחות הילדים בבית בתקופת הקורונה ובכלל בתקופת שגרה.

נוהגים להתחיל מההתחלה…אז מהו הכלל הראשון לבית בטוח?

הכי חשוב: להיות מודעים לסכנות….הידע הוא כבר הצעד הראשון למניעה. יש הרואים בתאונות גזירת גורל, אבל הניסיון מוכיח כי יישום תוכניות מקצועיות והסברה מתאימה יכולים להעלות מודעות ולשנות התנהגות ובכך להביא למניעת תאונות.

  אנו, אנשי פרויקט "נזהרים", לבטיחות ילדים, פועלים מתוך הבנה שתאונות בכלל, ותאונות ילדים בפרט ניתן למנוע. הארגון נשען על ידע וניסיון עולמי. 

באמצעות מאגר איסוף הנתונים אפשר לבחון כל העת, מהם הדגשים, אשר עליהם עלינו לשים משקל רב יותר בפעילות וליצור מודעות בקרב הורים ומורים לסכנות המתרגשות עלינו בכל דור ודור.

הגברת המודעות לסכנות הוכיחה את עצמה! ניקל לדוגמה את המגזר החרדי.

 

עד שנת 2018, הסיכון של ילד חרדי להיפגע בתאונה היה גבוה פי 2 ביחס למגזר הכללי!. בשנת 2018, נצפתה ירידה בתמותת הילדים במגזר, והסיכון ירד פלאים! 

כלומר אנו עדים לירידה משמעותית בהיפגעות ילדים מהמגזר החרדי בישראל. השינוי הזה לא צמח יש מאין. להתנהגות יש השפעה מרכזית על היפגעות ילדים. 

בשנת 2018 לא חל שינוי משמעותי בתשתיות ביישובים החרדיים. מה שכן השתנה זו המודעות של ההורים לסכנות בזכות מפגש עם תוכניות "נזהרים"ועם תוצאות מהלכי ההסברה.  בעקבות העלייה במודעות, הם אימצו התנהגויות בטוחות.

אפשר אחרת! תאונות זה לא גזרה משמיים "נזהרים,נשמרים ומצילים נפשות. הכל מתחיל במודעות.

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן