מים חמים – זהירות

מים חמים – זהירותֱ! איך שומרים על הילדים מפני כוויות ממים רותחים?

למרות שכוויות ממי ברז או אמבט חמים הינן שכיחות, אנשים רבים אינם מודעים למשך הזמן הקצר העובר בין חשיפה למי ברז או אמבט חמים לבין היווצרות כוויה חמורה,אצל אדם מבוגר, מים בטמפרטורה של 60 מעלות צלזיוס גורמים לכוויה דרגה 3 בעור תוך 1-5 שניות. 

בטמפרטורה של 60 מעלות צלזיוס, עורו של ילד נכווה בפחות משנייה אחת, משך זמן כה קצר השולל כל אפשרות להימלט מכוויה חמורה.

אנשים רבים, אינם מודעים לחומרה של כוויות מנוזלים חמים: אשפוז ארוך למשך חודש-חודשיים, טיפולים הכרוכים בסבל רב לילד ולמשפחתו, השתלות עור ומעקבים במשך שנים אחר כך. 

הנושא של נוזלים חמים הוא יומיומי, ואין בו תחושת סכנה המצריכה ערנות לכללי בטיחות, להבדיל מהעירנות בעת חציית כביש או בילוי בחוף הים. יש לשים לב במיוחד כאשר אנו שופכים מים רותחים במהלך הניקיונות לפסח ובעירוי על השיש! (עירוי הלכתי חייב להיות בטמפרטורה גבוהה מאוד) יש להרחיק ילדים מהאזור בטרם ביצוע העירוי

מה הפתרון?

חשוב להקפיד להרחיק את הילדים מסירים רותחים, ובטח שלא להשאיר כוס עם משקה חם על השולחן, או על קצה השיש, ללא השגחה.

בכל הקשור לחדר הרחצה, חשוב להקפיד על אמצעי בטיחות ולהיות מודעים לסכנה.

על מנת למנוע כוויות ממי ברז רותחים יש להגביל את טמפרטורת המים בברזי הבית ואין להשאיר ילד מתחת לגיל 5 לבד באמבטיה אפילו לרגע.

מה החשיבות של הורדת טמפרטורת המים? 

להורדת הטמפרטורה ב-11 מעלות בלבד, יכולה להיות השפעה משמעותית על הורדת ההיפגעות מכוויות

הורדת טמפרטורת המים מ-60 מעלות ל-49 מעלות, תעלה את משך הזמן הגורם ליצירת כוויה חמורה משנייה אחת לעשר דקות ובזמן הזה ניתן להפסיק מיידית את זרימת המים.

 

הגבלת טמפרטורה המים חשובה במיוחד, בבית שבו מי שרוחץ את הילד אינו עושה זאת דרך קבע .

 במקרה כזה עולה הסיכון לכוויה חמורה, בשל העובדה שהמבוגר מתקשה לזהות את סימני המצוקה של הילד. 

כאשר אין אמצעי להגבלת הטמפרטורה, חשוב לרחוץ את הילד כאשר היד של המבוגר, נמצאת תמיד מתחת לזרם המים, כדי לחוש כל שינוי אפשרי בחום המים.

 

אם אתם חוששים שלא תוכלו ליהנות כמבוגרים ממקלחת חמה, הרי שהגבלת טמפרטורה ל-49 מעלות, לא תמנע מכם את ההנאה, שכן מקלחת חמה ביותר מגיעה ל-41 מעלות.

יש כמובן עוד דרכים….באתר תוכלו למצוא שפע של מידע חשוב על מים חמים ורותחים ואיך נשמרים.

 

מאמרים קשורים

בטיחות בחורף בכל מצב!

בימים אלה כשמזג האוויר קר וסוער, חשוב להזכיר לילדינו וגם לעצמנו להקפיד על הכללים כדי להימנע מפגיעות קור, שיטפונות והצפה, ונפעל בתבונה כדי לצמצם את

קרא עוד »
דילוג לתוכן