חומרים רעילים – זהירות

כמה נעים שהבית נקי ומדיף ריח נעים. במשך כל השנה אנו מנקים את הבית, אך השכיחות של הרעלת ילדים מחומרים מסוכנים עולה בתקופת ההכנות לחג הפסח.

 

בדרך כלל מדובר בילדים מתחת לגיל 6 שנים, אשר מגיעים למגע עם חומרי הניקוי, שותים מהם, מריחים, מנסים ונפגעים.

 

 מרבית המקרים נגרמים עקב חומרים הנמצאים בנגישות קלה ותשומת הלב מהילדים 'נזנחת' לטובת העיסוק בניקיונות. 

 

כדי להימנע מפגיעת ילדים במהלך הניקיונות, מומלץ לארגן פעילויות שונות לילדים או להוציאם לפעילות מחוץ לבית עם אחד מבני הבית הבוגרים.

 

למרות החשיבות שבשמירה על ניקיון הבית, בכל שנה אנחנו שומעים על מקרים מצערים של אנשים, ילדים ופעוטות שנפגעו משימוש לא נכון בחומרי ניקוי.

 

חשוב לדעת כי שימוש בחומרי ניקוי עלול לגרום לסכנות שונות – החל משאיפת המוצר ועד לתגובה אלרגית חמורה. 

 

החשיפות לכימיקלים בשבוע שלפני חג הפסח נגרמות בד”כ מחומרי ניקוי והדברה ביתיים, אקונומיקה, דטרגנטים, גזים מגרים, בסיסים, מסירי אבנית, קוטלי חרקים, חומצות ותזקיקי נפט

החשיפה הגדולה ביותר לחומרים המסוכנים היא בזמן הניקוי בעת המגע העורי עם החומר ומשאיפת אדים רעילים.

החומרים הרעילים עלולים לחדור לגוף ולגרום לנזק אפילו ימים ושעות לאחר החשיפה. שאיפת אדים של חומרי ניקוי למשל, יכולה לגרום לקוצר נשימה בחולי אסטמה ואף לכוויות בדרכי הנשימה. 

כמו כן, לעיתים רבות חומרים אלה מגיעים לידיהם של ילדים קטנים שעלולים לבלוע את החומר המסוכן ולהיפגע

 

אז מה עושים כדי למנוע הרעלה או נזק לעור?  

 

הרחיקו את חומרי הניקוי מהישג ידם של הילדים – חשוב להביא בחשבון שתינוקות נוהגים להכניס כל דבר לפה, ולהקפיד על שטיפה טובה והרחקת החומרים מהם. השתדלו לקנות חומרי ניקוי באריזות בטיחות שמקשות את הפתיחה על ידי הילדים.

 

השתמשו בכפפות- הן יסייעו לכם להימנע מגירויים בעור עקב חשיפה למוצרי ניקיון שונים. מוטב לבחור בכפפות ללא איבוק שכן כפפות מסוג זה מועדות לתגובות אלרגיות שונות.

 

הקפידו על השארת חומרי הניקוי באריזתם המקורית-  אין להעבירם לבקבוקי שתייה, לרבות בקבוקי מים מינרלים, מחשש לבלבול ובליעת המוצר בטעות.

 

הקפידו לנעול נעלים סגורות בעת ניקוי הבית- כך תמנעו מהחלקה ומכוויות מחומרי ניקוי בכפות הרגליים.

 

 אין לאחסן חומרי ניקוי בסמוך למוצרי מזון ולא בכוסות שתייה

 

אל תערבבו חומרי ניקוי מסוגים שונים-  ערבוב כזה עלול לגרום לשחרור גזים רעילים ומסוכנים לשאיפה. לעולם אינכם יודעים מהן ההשלכות הכימיות בניסוי שכזה.

 

אווררו את הבית- חשוב לפתוח את החלונות ולאוורר את הבית בזמן הניקוי ולאחריו. כך הסיכוי שתנשמו חומרים מזיקים נמוך יותר.



בתום השימוש בחומרי הניקוי הקפידו להחזירם לארון סגור.

 

אנו עושים כמיטב יכולתנו למנוע חדירת רעל רוחני לנשמות הילדים הטהורים שלנו, חובה עלינו להקפיד, גם בדיני נפשות ולמנוע את הרעלת הגוף "סכנתא חמירה מאיסורא! " אנו נסייע בידכם ונספק מידע חשוב על מנת להציל חיים.



מאמרים קשורים

דילוג לתוכן